Tajemniczy klient to osoba, której się ufa. To w jej rękach jest przeprowadzenie całego badania satysfakcji klienta i pracowników. Czasem zdarza się, że wizyta musi być nagrywana na dyktafon. Dzięki takiemu nagraniu osoba zlecająca może przesłuchać cały przebieg badania. Należy, więc w taki sposób umieścić dyktafon, aby jak najlepiej zbierał dźwięk. Niestety nie możemy tego licówki bez szlifowania zrobić tak, aby w jakikolwiek sposób zdradzić się, kim jesteśmy i po co przyszliśmy do biura czy sklepu. Każde miejsce jest dobre, aby umieścić dyktafon, jednak nie z każdego nagramy taką samą jakość. Najlepiej sprawdza się umieszczenie dyktafonu w wewnętrznej kieszeni marynarki czy bluzy. Jeśli takiej kieszeni nie mamy, wówczas najlepiej jest przyszyć kawałek psycholog rodzinny Bielsko-Biała tkaniny, aby można było umieścić tam dyktafon. Najczęściej tajemniczy klienci nagrywają badania na telefon komórkowy.
Jest to urządzenie najbardziej dostępne, a jego funkcjonalność pozwala na przygotowanie wysokiej jakości nagrania. Dziś już coraz częściej badania przeprowadzane przez tajemniczego klienta są nagrywane. Jest to o tyle ważne, że osoba zlecająca może samodzielnie sprawdzić, w jaki sposób przebiegło badanie i nie musi polegać wyłącznie na opinii i zdaniu tajemniczego klienta. W większość nagrań nie wolno ingerować i niczego z nich usuwać. Musimy dać jeden plik, aby widać było, że nie ingerowaliśmy w jego jakość.
Badania nagrywane są znacznie trudniejsze, gdyż wszystkie dane wpisane w ankiecie muszą pokrywać się z tym co usłyszymy na nagraniu.
- autor artykułu