Wielu ludzi nawet nie słyszało, ze istnieje taki zawód jak tajemniczy klient. Nie zdajemy sobie sprawy z tego jak potrzebna jest taka osoba, aby poprawiać jakość obsługi klienta w wielu miejscach Brak szacunku do klienta czy rutynowe załatwianie wszelkich spraw to niemalże standard. Wiele osób chodzi do pracy „bo musi” wyżywając się przy tym na niczym nie winnych klientach. Przy pracodawcy zachowują się doskonale, natomiast kiedy nikt nie widzi staje się to niemalże nagminne, że swoje frustracje wyładowują na postronnych osobach. Wówczas z pomocą przychodzi tajemniczy klient. Jest to osoba, która według konkretnego scenariusza przygotowanego przez centrum badań przeprowadzi badanie w danej firmie. Osoba taka musi zachowywać się naturalnie.
Zadawać pytania pracownikowi i udzielać odpowiedzi. fartuch z folii Badanie takie ma na celu sprawdzenie kompetencji pracownika oraz jego podejścia do klienta. Jeżeli badanie zostanie przeprowadzone, a pracownik nie wypadnie pozytywnie wówczas pracodawca ma prawo zwolnić lub upomnieć pracownika. Coraz więcej firm przeprowadza takie badania, gdyż jest to jedyny sposób, aby sprawdzić, w jaki sposób pracownicy podchodzą do swoich obowiązków.
Wiele osób wcielając się w rolę tajemniczego klienta przemierza miasta sprawdzając, w jaki sposób działa obsługa klienta. Takie badania często są nagrywane na dyktafon, aby pracodawca mógł dokładnie odsłuchać przebieg rozmowy. Od czasu, kiedy bardzo popularne stało się korzystanie z usług tajemniczych klientów obsługa klienta w wielu miejscach znacznie się poprawiła. Oznacza to, że taka praca ma sens.
- autor artykułu